10 Eylül 2011

Haşhaşlı cevizli çörek




 
hamuru icin malzemeler
  • 1 kilo un
  • 2,5 su bardak ilik süt
  • 100 gram tere yag
  • 1 tane yas maya
  • 1 tane yumurta 
  • 1 yemek kasik toz seker
  • 1 yemek kasik tuz
ic malzemesi icin malzemeler
  • 1 su bardak cekilmis ceviz ici
  • 1,5 su bardak mar hashas ezmesi
  • yarim su bardak ay cicek yagi
üzerine
  • 2 tane yumurta sarisi
  • cörek otu  
  • susam
hazirlanisi
  • Derin bir kabin icersine unu katip mayayi ortasina koyup yavas yavas süt ilave edere mayayi eritin .Diyer malzemeleride kabin icersine katip.
  • Hamurunuzu yumusak bir hamur yugurup üzerini kapatip yarim saat mayalanmaya birakin.
  • Mor hashasiniz yoksa sari da kullana bilirsiniz.
  • Yag ,hashas ve cekilmis cevizi karistirin .
  • Mayalanmis hamuru 3 parcaya bölüp tezgahin üzerini yaylayip merdaneyle acin .
  • Üzerine hashasli karisimdan döküp kasikla hertarafina sürüp rulo yapip parmak kalinliginda bicakla kesin.
  • Tepsinize firin kegidi yerlestirip  yan yana siralayin  cörekleri
  • Üzerine yumurta sarisini sürüp susam ve cörek otunu ekileyip önceden isitilmis 175 derecede psirin. Bu hashas mar hashas isterseniz sari hashasta kullana birsiniz .Ben hasasi Türkiyeye gittigimde getiriyorum ve buz dolabinda kapali  kavanozlarin  icersinde sakliyorum .

12 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık eee aldın geldin taze taze haşhaşları Banazdan şimdide kullanma zamanı değilmi:)çok severim kayınvalidemde sıksık yapar çok severim hımmm miss gibi kokmuştur şimdi esenkal canım

EV GÜNLÜĞÜ dedi ki...

çok güzel olmuş gene ellerinize sağlık çevremde bana çok marifetlisin şöylesin böylesin diyorlar ama sizin gibi hanımların yanında ayıp oluyor valla süpersiniz:)

yaseminlerim dedi ki...

Merahaba canim nasilsin hashasli coreginden aldim kaciyorum cok nefis gorunuyor ellerine saglik afiyet seker olsun hayirli bereketli guzel bir hafta sonu gecirmenizi dilerim sevgiler:))

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım böyle bir tarif arıyordum bende en kısa zamanda denerim inşallah

Mutfak Dili dedi ki...

Bu kadar tevafuk olur. Haş haşlı çörek yapacagım yine tarif karşımda. Yalnız ben cevizsiz yapmayı düşünüyorum. Kalb kalbe karşı derler ya inandım. Sevgiler iyi günler..

lezzet sefasi dedi ki...

harika gorunuyor
Sevgiler
Sefa

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık çörek ye beni diyor olsada yesem öpüyorum.

Baharcicegi dedi ki...

YUMUSACIK NEFIS OLMUS HASHASLI CÖREKLER HASHASLA CEVIZ DEGISIK BIR LEZZET KATMISTIR ELLERINE SAGLIK CANIM

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık,nefis görünüyor yumuşacık,sevgiler

LeylaK dedi ki...

Üniversite son sınıfta staj yapmıştım Ankara Yenimahalle Kız Meslek Lisesi'nde. Orda ilk ders konumuz çörek hamurlarıydı. Ve bunu yapmıştık öğrencilerle... Anılarımı canlandırdı bu tarif. Ellerine sağlık . Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

ıhlamurcum dedi ki...

Bu tat bana çocukluğumu hatırlattı, anneciğimi hatırladım.
Elinize kolunuza sağlık...

zeymurancafe dedi ki...

haşhaşlı çörek bende çok sık yaparım nefis olur,yumuşacık. harika gorunuyor,ellerınıze sağlık