29 Ağustos 2012

Haşhaşlı Poğaça ...HAŞHAŞLI CEVİZLİ ÇÖREK


malzemeler

  • 1 kilo un 
  • Ilik süt 
  • 1 su bardak sivi yag
  • 2 tane yumurta beyazi (sarisini üzerine ayirin )
  • 2 cay kasik tuz
  • 1 yemek kasik toz seker
  • 1 tane yas maya
ic mazmeler
  • 1 kase cekilmis ceviz 
  • 2 su bardak kadar sari Haşhaşlı
  • 1 su bardak sivi yag aycicek yag
  • 1 tatli kasik tuz 
üzerine 
  • 2 tane yumurta sarisi
  • 1 tutam toz seker
  • 2 yemek kasik süt
  • susam
hazirlanisi
  • Hamurumuzu yumusak yuguralim .
  • Un ,tuz ,sivi yag yumurta beyazi,toz seker ,yas maya , derin bir kabin icersine alalim.
  • Yumurtanin beyazini hamurun icersine katalim sarisini üzerine sürmek icin ayiralim .
  • Süd ilik olursa daha iyi olur hamurumuz kolay kisa sürede mayalanir yavas ,yavas süt  ekleyerek  yugurun .
  • Mayalanan hamuru üc parcaya bölün.
  • Tezgahin üzerine sivi yag damlatin hamuru acin dikdörtgen seklinde 
  • Dise dokunur ceviz ,yag ve hashasi ilk önce iyice karistirin.
  • Acmis odugunuz hamurun üzerine hashasli karisimdan kasikla  sürün.
  • Hamurunuzu rulo yapin bir ucdan diyer uc kisma dogru.
  • Hamuru esit pacalarda bicakla kesip firin tepsisine siralayin.
  • Diyer kalan hamurada ayni islemi yapin yumurta sarisina 2 yemek kasik süt 1 tutam sekerle cirpip pogacalarin üzerine sürün. 
  • Susam üzerlerine sepileyelim .
  • Önceden isitilmis firinda 175 derece firinda pisirelim üzerleri nar gibi pembe oluncaya kadar 

8 yorum:

SADE KAHVE dedi ki...

bayılırım ellerine saglık

made in funda dedi ki...

eline sağlık canım.nefis olmuşlar.

bircanın renkli dünyası dedi ki...

gulcancım gene dokturmussun masllah ya ne guzel bır marıfettır bu becerıklılıkkk :((( bennn napacagımm

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık nefis görünüyor ben hiç yapmadım ama annemden cok yedim bu çöreği..ayrıca arka fonda gorunen yemekleride çok merak ettim :)

bircanın renkli dünyası dedi ki...

cnm bende mımın var sevgıler:D

Adsız dedi ki...

çok güzeller ama,keşke benim komşum olsaydın;)

ZYNP dedi ki...

bayılıyorum ben bu çöreğe ama kendim hiç yapmadım hep hazıra kondum.ellerine sağlık canım

kış güneşi dedi ki...

BENİMDE ÇOK SEVDİĞİM BİR ÇÖREK ELİNİZE SAĞLIK